Альтернативна пропозиція у продажу

Абсолютно усі техніки продажів заточені на звуження варіантів при виборі товару, а як зробити рахунок навпаки – розширити вибір? Зараз ми розглянемо особливу техніку, яка допоможе розкрити приховані потреби та мотиви клієнта. Альтернативна пропозиція у продажу – це реально працюючий інструмент, який ми зараз ретельно розберемо!

Ваші клієнти не знають чого хочуть

У статті “Ефективна техніка продажів” було детально розказано про природу формування образу товару у свідомості покупця, прочитайте цю публікацію обов’язково. Саме неправильний образ товару, який відповідає критеріям передбачуваного вибору, змушує залишити ваш магазин без покупки. “Я шукаю щоб: колір був такий, властивості такі і за цю ціну!” – думає клієнт.

А ви знали, що більше половини ваших клієнтів до кінця не впевнені у своєму виборі? З одного боку, вони бачать і розуміють образ та сутність необхідного товару, а з іншого – готові до обговорення більш вигідного та цікавого варіанту. Вони завжди готові подивитися ще кілька варіантів! Але звідки їм дізнатися про існування таких? Ось для цього й існує техніка альтернативної пропозиції.

Вона застосовна, якраз у той, усіма улюблений момент, коли клієнт хоче сказати свою коронну фразу: «Дякую, я подумаю!» . Про те, як боротися з цим запереченням, читайте тут . Спробуйте в цей момент запропонувати людині ще кілька варіантів: «А давайте подивимося ще одну модель, вона трохи відрізняється, але теж дуже цікава!» . Запам’ятайте, ця техніка потрібна лише тоді, коли ви відчуваєте, що не до кінця розкрили потреби клієнта, але впевнені, що вам є що йому запропонувати як альтернативу. Якщо людині сподобалася ваша пропозиція, не заважайте їй обміркувати її та прийняти рішення, відпускайте клієнта сміливо, але не забувайте нагадувати про себе через деякий час.

Альтернатива – це базарний варіант!

Ви можете сказати, що так роблять на базарі, намагаючись «впарити» будь-що, аби розщедрити клієнта. Але це не так! Техніка продажу за допомогою альтернативної пропозиції ефективно працює тільки на підставі виявлених потреб клієнта і ніяк інакше.

Якщо ви кричатимете клієнту навздогін: «А подивіться ось це, а ось те, а ось ще подивіться….», то ви лише відштовхнете його від себе, а точніше витиснете із зони довіри та комфорту. Ви напевно не раз відчували це на собі, чи не так?

Подивимося ситуацію з іншого боку. «Ви сказали, що вам не важливий колір, так? Ми маємо схожу модель, але в іншому кольорі і на неї поширюється акція. Подивимося?» . У такому контексті, ви як промінець світла для клієнта, ви даєте надію йому на те, що саме тут і зараз він вирішить свою проблему. Розумієте різницю?

У той момент, коли клієнт розуміє, що не всі варіанти він розглянув ретельно, він починає процес заново, на якийсь час забуваючи про початкове рішення. У такі моменти здається, що клієнт у вас вперше і що він хоче зовсім не те, що спочатку хотів.

Діагностика потреб за допомогою альтернативи

Альтернативна пропозиція у продажу

До речі, альтернативна пропозиція може стати контрольною перевіркою перед фінальною пропозицією. Розглянувши кілька варіантів, ви дивитесь на зворотний зв’язок від клієнта і робите висновки, чи у вірному напрямку ви рухаєтесь чи ні? Така діагностика потреб не тільки виглядає не нав’язливо, а й виглядає як турбота про клієнта: «Мені приділяють стільки уваги! Це мені подобається!” – думає клієнт.

Професіонали у продажах, завжди підносять альтернативну пропозицію так, щоб вона звучала цінніше за первісну. Так відбувається перелом ініціативи та захоплення уваги клієнта. Докладніше про техніку перехоплення ініціативи у переговорах із клієнтом, читайте тут .

Помилки застосування альтернативної пропозиції

Помилка №1 Багато продавців настільки «глухі» до того, що каже клієнт, що просто не здатні надати йому альтернативу.

Клієнт: “А у вас є білий колір?”

Продавець: Ні, на жаль білого немає!

І все!

Лише мало хто скаже так:

«Який саме білий? Є відтінки світлих тонів, про які ви можете не знати. Хочете подивитись?»

Тут і інтрига на продовження діалогу і застосування альтернативної техніки продажів з відходом від сухого «Ні» .

Помилка №2 Поширеною помилкою вважається спроби запропонувати щось віддалене від ідеалу клієнта, наприклад:

Клієнт: “У вас є білий колір?”

Продавець: «Ні, але є матовий у цятку!»

Не варто такого робити, тому що в цьому немає піклування про клієнта, ні спроби задовольнити його потреби.

Помилка №3 Характеристика товару це ще не все. Є ще фактор ціни. Не варто пропонувати людині дорогу альтернативу дешевою, намагаючись принизити клієнта засудженням його початкового негідного вибору. Якщо клієнт запитує: «А чи є у вас товар по 100 $?» Ви повинні відповідати правильно, даючи розумну альтернативу: «По 100 $ – це ви яку модель розглядали? Є кілька схожих із найкращою якістю. Цікавить?». Так ви переходите від простого “Ні” до розгляду дорожчих альтернативних варіантів товару.

Не рідко можна зустріти випадки, коли продавець намагається переконати клієнта в тому, що йому не потрібен цей варіант, а потрібен той, який є в наявності або він може реально запропонувати. Начебто й альтернатива, але у 100% випадків, клієнтом сприймається така спроба, як «впарювання», найчастіше підкріплена нахабством та нав’язливістю продавця.

Висновок

Не всі вміють виявляти потреби клієнтів і формувати правильну пропозицію. Здавалося б, що простіше: запитати пару трійку питань, підібрати за відповідями товар і все! Але багато хто навіть не розуміє суть самої торгівлі – запропонувати реально потрібний варіант. Вони не можуть підібрати товар, тому що не знають про потреби клієнта нічого.

Погодьтеся, нелегко з першого разу потрапити в одну потрібну мету, а це означає, що іноді потрібно стріляти по кількох цілях відразу. Більшість так не робить, і тому регулярно втрачають клієнтів. Вміння перейти від відмови клієнта на ваш альтернативний варіант, під силу не усім, тому що потрібно не тільки знати ці варіанти, а й відчувати потреби клієнта. Про ефективну техніку виявлення потреб ви можете прочитати тут , а про типи питань у продажу тут .

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *